My Blog Story

Hai Si Peneropong Sekalian, Thanks kerana sudi meneropong blog Diedie Yana....

Wednesday, March 16, 2011

Selesai Stage Pertama + Kisah Aku dan En.tunang

12hb 3 2011, Sabtu...hari itu adalah permulaan dalam hidup aku yang bergelar tunang kepada Encik Tunang yang di sayangi dan di cintai... kita jiwang sket ye...hihihi... dan aku sangat-sangat bersyukur kerana Allah telah ketemukan aku dengan dia yang baik buat aku....and aku harap dia akan jadi suami yang baik juga buat aku.  Masa mula-mula kenal aku rasa ahhh kawan je nie tak mungkin bersama lah.... tapi jangan kata ar.....JODOH semua di tangan Allah.  Terima Kasih Ya Tuhan ku kerana membuatkan majlis ku berjalan dengan lancar seperti kehendak hambu Mu ini.

Macam mana aku kenal dengan Encik Tunang?  ada aku ceritakan dalam video sebelum nie...kalau sudi sila klik Story

Tapi nak tahu kisah macam mana aku rasa En.Tunang memang my mr.right?  Dulu aku study di perlis....Sapa penah pi perlis atau duduk di perlis mesti tau medan selera dekat esso.  Dulu aku selalu pi makan dekat situ coz duk umah sewa masa buat praktikal, time nie aku kawan biasa je dengan En.Tunang dan rasa suka tue ada la skit hahahaha (gatal lah aku ni) So aku selalu pesan makanan kat situ dan nape tah memang aku ni jenis suka buat wish ikut suka aku je...alahhh wish macam cerita bila tengok tahi bintang jatuh tue.... tapi aku tak penah lg la tengok tahi bintang jatuh.  Nak tahu apa yang aku wish?

day 1: kalau aku nampak seseorang yang aku kenal lalu depan mata aku dekat sini memang dia di jodoh kan untuk aku.  (time ni aku mmg solo hahaha) elok aku wish nie je kan dalam 1-2 minit En.tunang lalu naik moto ngn baju merah dan beg balik kampung nya warna merah. aku mula cuak...eh yeke ni? ahhh mengarut lah....

day 2: aku wish yang sama.  kali ni lama ckit 5 minit aku wish En.tunang lalu depan aku.  (arghhh lagi la tak keruan aku dibuatnya dah 2 kali dah ni)

day 3: nie bukan kat medan ye, korang tau kat pekan arau trafic lite nak ke pauh tue? haaa aku wat wish kat situ plak.  Time nie aku dekat trafic lite nek skuter aku tue nak balik poli ( kali ni cepat skit...tiba-tiba En,tunang dan konco-konconya berhenti di trafic lite dari arah pauh dan aku dari trafic lite arah highway).  Time nie dia wat aku gilaaaaaa kenapa dia?  cepat-cepat aku wat tak nampak dia.  lampu trafic lite tukar hijo je aku jalan wat dunNo tak nampak dia,  dia nampak aku, dia dan konco-konco nya bunyikan hon kat aku. Ceh wat malu aku je...ingat diorang je ada hon aku takde? tapi aku wat tak tahu je biar padan muka dia hahahahaha.....tapi dalam hati mula rasa suka dia hahaha

pastu terus aku tak buat dah wish nie...... and kami semakin rapat dan terus rapat kikiki wekkkk.... by da way ini hanya permulaan banyak lagi dugaan yang perlu aku tempuhi untuk terus kekal bersama Encik Tunang tersayang.  Aku dah tunang dengan dia dan automatik keluarga dia dah sebahagian dari keluarga aku.  dan menyangi keluarga dia sama aku sayang keluarga aku.  Harap aku yang tidak seberapa nie dapat di terima oleh keluarga Encik Tunang.  Here some pixca for My E-Day




Make Up

Pengalaman make up sendiri pada my e-day,  owhhhh sangat ketaq dan make up pon comot...pasni taknak make up sendiri untuk event sendiri.  tangan ku ketar tau takk.....

4 comments:

  1. muka sama lah mmg berjodoh pun heheh tahniah ..chantek baju :)

    ReplyDelete
  2. aida...hihihi macey.... aida dah kawin ke?

    ReplyDelete
  3. how sweet this entry. yeay! now you'll already engaged. by the way, i pun sama. suka buat wish. orang suka cakap i merepek. but i really like it. at least i tak buat something yg lari dari syariat sbg orang islam.

    apapun congrats to you.

    ReplyDelete
  4. miss summer tq....betul tue best kan bila buat wish nie....mmg la nampak macam merepek tapi bila kita wat sepenuh hati pasti rasa unik dan kepuasan kan. betul asalkan tak lari dr syariat islam dah la. wish tue kan satu doa :)

    ReplyDelete

Mesti LurVe...Mesti Smile...Mesti Comment ^___^