My Blog Story

Hai Si Peneropong Sekalian, Thanks kerana sudi meneropong blog Diedie Yana....

Friday, January 29, 2010

WARKAH BUAT IBU

Apakah sebenarnya
Terbuku dikalbumu
Apakah erti linang airmata di pipimu
(Oh ibu…setitis airmata mu umpama dosa ku terhadapmu…ampun kan ku ibu, walupun aku tak mengerti maksud airmata yg mengalir itu)
Ucapkanlah padaku
Tak bisa kurungkainya
Rahsia yang kau pendam itu
(Ibu..aku mohon ampun dan maaf diatas apa yg aku lakukan… meskin pun aku tak tahu apa yang tersirat dihatimu…apakah ada tercalar hatimu kerana salah laku ku? )

Aku hanya menduga
Tidak mampu merasa
Sebenar-benar perasaanmu
(Aku hanya merasai kesalahan apa yg dilakukan..tapi aku tak mampu mengolah perasaan mu wahai ibu ku…)

Pengorbanan yang kau lakukan
Untuk dewasakanku
Hanya bisa ditanggung oleh hati ibu
(Ibu, kau membesarkan aku dengan kasih sayang…tapi aku salah ertikan kasih sayang mu… kau korbankan usia muda mu untuk membesarkan ku… Ya Allah berdosa nya aku terhadapmu setelah usia dewasaku.. kasih yg kau harapkan tapi kekasaran yang kau dapat…ampun kan aku ibu..)

Namun kupercaya
Takkan terlerai kasih
Ikatan ini takkan putus

(Ibu mulia nya hatimu kerana kau ibu ku… walau apa yang ku lakukan kau tetap menganggap ku anak mu… kerana ikatan antara kita tak akan putus…walau apa yang aku lakukan…)
Telah kau telan lara
Dan terima segala
Dugaan dan badai yang melanda…
Duhai ibu

(Duhai ibu… ketahuilah…aku sayang pada mu setelah apa yang kau berikan… tak terniat dibibirku untuk melukai hatimu… kerana aku tahu airmata yg mengalir dari pipi mu adalah dosa ku terhadapmu…Ampun kan aku duhai ibu ku…)

No comments:

Post a Comment

Mesti LurVe...Mesti Smile...Mesti Comment ^___^